Direktlänk till inlägg 9 april 2011

Första dagarna med Lina

Av annaochlina - 9 april 2011 17:00

Hej!

Nu har Lina varit hos mig i drygt ett dygn. Hon är verkligen en underbar liten hund. Igår när vi kom hem så gick hon runt och kollade läget. Jag hade förberett med lite utspridda godisar, i buren, på hennes säng, i hennes matskål. Dom hittade hon snabbt och lätt. Hon fick lite mat som hon mumsade i sig. Efter minipromenaden la vi oss i soffan, där somnade lilla Lina på min mage, så mysigt =)


Kvällen igår va lugn, hon sov mest, trött efter dagens flytta-hem-ifrån.

Även natten gick hur bra som helst, hon sov såklart i sängen bredvid mig, med sitt lilla huvud mot min hals..


Idag har vi varit och träffat Linas blivande dagmatte, Ulrika och hennes dotter Felicia. De har också hund, fast betydligt större än Lina...Nämligen en Grand Danois, Shira som är fyra år. Jättesnäll som tur är, hon ville inte alls äta lilla Lina ;o)

Lina ska få vara hos Ulrika och Felicia på dagarna när jag jobbar, och även vissa nätter när jag är i Kalmar. Känns jättebra, de är goa alla tre =)


Nu ska vi mysa en stund, jag och min hund.

Ja, det känns verkligen som en dröm blivit sann, hon är helt underbar lilla Lina =)

 
 
Ami

Ami

9 april 2011 19:20

Hej lilla Lina!
Jag är en snäll Lagotto som bor med din mormor och morfar i Gränna. Jag lovar att inte äta opp dej. Hoppas vi kan leka snart.
Voff från Ami

http://lagottoami.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaochlina - 5 juli 2011 19:29

Hej! Nu var det längesen jag skrev här igen. Jag och Lina har hunnit gå valpkurs. En kurs vi gick på June hundklubb. En liten klubb, med klubbstuga vid en sjö med härlig natur, perfekt för att träna hund =)   På kursen värvade vi praktiska övni...

Av annaochlina - 4 maj 2011 19:48

Hej! Oj, det är ju nästan två veckor sen jag bloggade..jösses vad tiden går fort. Och tänk, nu har Lina bott hos mig en månad redan. Den bästa månaden på väldigt väldigt länge! Har inte ångrat en sekund att hon fick flytta hit, hon gör mig så glad!...

Av annaochlina - 22 april 2011 11:50

Hej! Idag är det långfredag, ja, känns nästan så tillochmed, tiden går sakta idag. Lina vaknade tidigt, vid 5tiden och ville ut, sen fick hon snällt somna om igen. Strax innan 8 vaknade hon och va jättepigg och busig, hoppade runt i sängen som en...

Av annaochlina - 21 april 2011 20:18

Gokväll! Äntligen är denna arbetsveckan slut, nu är vi långlediga jag och Lina, vi får fyra hela dagar tillsammans, känns skönt =) Sen får åka till dagmamma och Shira igen. Det går så bra med henne där. Imorse när jag lämnade henne så skuttade hon ...

Av annaochlina - 17 april 2011 18:38


Hej! Här kommer ett videoklipp på min stjärna, här busar hon med ett ben. När hon sprungit och hämtat något jag kastat iväg, klättrar hon upp i mitt knä och lägger sig =)       Hm, hur får man filmen på rätt håll tro?   Kram Anna och L...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards