Direktlänk till inlägg 17 april 2011

En vecka går så fort..

Av annaochlina - 17 april 2011 18:14

Hej!

Jag och Lina är hemkomna efter en mysig helg hos familjen i Gränna. Det blir mycket hundprat, hundbus, hundkel, hund hund hund..och det är så roligt! Tänk att vi äntligen har varsin. =)


Jag, Lina, mamma, Martin och Ami åkte till röttleskogen igår. Lina fick träna på att gå i koppel en stund, gick bra. Sen släppte jag henne och gömde mig bakom träd och buskar. När jag ropade på henne kom hon som ett skott, jätteduktig. Hon är faktiskt ganska så snabb för att va så liten ;o)

Ami är så duktig, mamma tränade lite inkallning från "sitt-kvar". Ami och mamma

inspirerar mig, jag vill att Lina också ska bli så duktig som Ami är. Ska bli så kul när jag kan börja träna lite mer, nu leker vi mest och knyter an till varandra, inte fy skam det heller såklart! =)


Ikväll har vi "lämna-själv-hemma-en-stund-träning", jag har tvättstugan. Lina får va själv hemma medans jag är där, verkar va lite ledsen när jag går, men när jag kommer tillbaka är det tyst i lägenheten. Ja, det ska börjas i tid ;o)


Imorgon blir det jobb igen och Lina ska till dagmamman. Hon börjar känna sig hemma där också, skönt =)


Ha en bra kväll!

Kram Anna och Lina

Här är vi ute och njuter av värmen i solen.  


 
 
Mamma och Ami

Mamma och Ami

17 april 2011 22:08

Hej båda!
Vad kul att det gick så bra med "gömmasej" träningen. Lilla Lina är jätte duktig. Jag är säker på att du kommer att få henne lydig och rumsren snart för du jobbar på så bra.
Det är så mysigt när ni kommer. Gör det snart igen.
Stor kram min kära flickor.

http://anita.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaochlina - 5 juli 2011 19:29

Hej! Nu var det längesen jag skrev här igen. Jag och Lina har hunnit gå valpkurs. En kurs vi gick på June hundklubb. En liten klubb, med klubbstuga vid en sjö med härlig natur, perfekt för att träna hund =)   På kursen värvade vi praktiska övni...

Av annaochlina - 4 maj 2011 19:48

Hej! Oj, det är ju nästan två veckor sen jag bloggade..jösses vad tiden går fort. Och tänk, nu har Lina bott hos mig en månad redan. Den bästa månaden på väldigt väldigt länge! Har inte ångrat en sekund att hon fick flytta hit, hon gör mig så glad!...

Av annaochlina - 22 april 2011 11:50

Hej! Idag är det långfredag, ja, känns nästan så tillochmed, tiden går sakta idag. Lina vaknade tidigt, vid 5tiden och ville ut, sen fick hon snällt somna om igen. Strax innan 8 vaknade hon och va jättepigg och busig, hoppade runt i sängen som en...

Av annaochlina - 21 april 2011 20:18

Gokväll! Äntligen är denna arbetsveckan slut, nu är vi långlediga jag och Lina, vi får fyra hela dagar tillsammans, känns skönt =) Sen får åka till dagmamma och Shira igen. Det går så bra med henne där. Imorse när jag lämnade henne så skuttade hon ...

Av annaochlina - 17 april 2011 18:38


Hej! Här kommer ett videoklipp på min stjärna, här busar hon med ett ben. När hon sprungit och hämtat något jag kastat iväg, klättrar hon upp i mitt knä och lägger sig =)       Hm, hur får man filmen på rätt håll tro?   Kram Anna och L...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards