Direktlänk till inlägg 5 juli 2011

Full fart framåt..

Av annaochlina - 5 juli 2011 19:29

Hej!

Nu var det längesen jag skrev här igen. Jag och Lina har hunnit gå valpkurs. En kurs vi gick på June hundklubb. En liten klubb, med klubbstuga vid en sjö med härlig natur, perfekt för att träna hund =)


På kursen värvade vi praktiska övningar med teori. Valparna blev fort trötta, så det passade bra för dom att sova när vi lärde oss massor av intressant saker. Hundskötsel, lagar och regler, hundmassage mm.

Vi har tränat på saker som sitt, sitt kvar, kom, gå fint i koppel, sitta stilla, passivitet. Ja, massor av bra knep och trix har vi fått på vägen, nu vet vi hur vi kan träna vidare.

I mitten av Augusti vi Kantarellsökskurs. Det blir jag, Lina, mamma, Martin och Ami och en annan kompis med sin schäfer. Det ska blir spännande, tänk om lilla Lina kan lära sig att hitta skogens guld ;o)


Lina växer och mår bra. Hon är en pigg och glad liten tjej, som gillar att va med mig på vad jag nu hittar på. Hon gör mig så glad, tänk att jag valde den bästaste finaste lilla valpen ♥


Ha en bra kväll!

Kram Anna och Lina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaochlina - 4 maj 2011 19:48

Hej! Oj, det är ju nästan två veckor sen jag bloggade..jösses vad tiden går fort. Och tänk, nu har Lina bott hos mig en månad redan. Den bästa månaden på väldigt väldigt länge! Har inte ångrat en sekund att hon fick flytta hit, hon gör mig så glad!...

Av annaochlina - 22 april 2011 11:50

Hej! Idag är det långfredag, ja, känns nästan så tillochmed, tiden går sakta idag. Lina vaknade tidigt, vid 5tiden och ville ut, sen fick hon snällt somna om igen. Strax innan 8 vaknade hon och va jättepigg och busig, hoppade runt i sängen som en...

Av annaochlina - 21 april 2011 20:18

Gokväll! Äntligen är denna arbetsveckan slut, nu är vi långlediga jag och Lina, vi får fyra hela dagar tillsammans, känns skönt =) Sen får åka till dagmamma och Shira igen. Det går så bra med henne där. Imorse när jag lämnade henne så skuttade hon ...

Av annaochlina - 17 april 2011 18:38


Hej! Här kommer ett videoklipp på min stjärna, här busar hon med ett ben. När hon sprungit och hämtat något jag kastat iväg, klättrar hon upp i mitt knä och lägger sig =)       Hm, hur får man filmen på rätt håll tro?   Kram Anna och L...

Av annaochlina - 17 april 2011 18:14


Hej! Jag och Lina är hemkomna efter en mysig helg hos familjen i Gränna. Det blir mycket hundprat, hundbus, hundkel, hund hund hund..och det är så roligt! Tänk att vi äntligen har varsin. =)   Jag, Lina, mamma, Martin och Ami åkte till röttlesk...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards